Sipariş listesinde ürün yok
9786253755768
250,00 TL
200,00 TL
-20%
Toplumların refah düzeyini artırmada gönüllü katkılar hiç olmadığı kadar önemli hale gelmiştir. Ancak günümüz dünyasında bu katkılar yalnızca bireysel yardım anlayışıyla sınırlı kalmamakta; bilinçli, planlı
ve sürdürülebilir stratejilere dönüşmektedir. Elinizdeki bu eser, filantropi kavramını yüzeysel bir yardımseverlik anlayışından çıkararak, toplumsal dönüşüm yaratma potansiyeline sahip bir çerçevede ele almakla beraber filantropi kavramını sadece yardımseverlik ekseninde değil, stratejik bir sosyal sorumluluk yaklaşımı olarak ele almaktadır. Kavramsal açıklamalar birlikte bu çalışma, filantropi algısını ölçmeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek de geliştirmektedir. Ayrıca çalışma, kurumsal itibarın kurumsal tanınırlık üzerindeki etkisinde filantropinin aracılık etkisini ortaya koyması açısından da önem taşımaktadır. Literatürdeki boşlukları doldurmayı hedefleyen bu eser akademisyenler, araştırmacılar ve sosyal sorumluluk alanında çalışan profesyoneller için güçlü bir kaynak niteliğindedir.
İÇİNDEKİLER
BÖLÜM 1
FİLANTROPİ KAVRAMI VE KAVRAMSAL BOYUTU
1.1. Filantropi Kavramı
1.1.1. Kavramın Gelişimi ve Tarihsel Süreci
1.1.2. Bireysel Bağış ve Filantropi
1.2. Kurumsal Filantropi
1.3. İşletmelerin Filantropiye Yönelme Nedenleri
1.4. Türkiye’de Filantropinin Tarihsel Kökenleri
1.5. Türkiye’de Filantropi Alanında Uygulama Örnekleri ve Bilimsel Bulgular
BÖLÜM 2
KURUMSAL İTIBARIN KAVRAMSAL TEMELLERİ
2.1. Kurumsal İtibar Kavramı
2.2. Kurumsal İtibarın Kapsamı ve Önemi
2.3. Kurumsal İtibarın İşletmelere Etkileri
2.4. Kurumsal İtibarın Bileşenleri
2.5. Kurumsal İtibarın İşletmeler Açısından Önemi
2.6. Kurumsal İtibar ve Filantropi
BÖLÜM 3
KURUMSAL TANINIRLIK VE KAVRAMSAL TEMELLERİ
3.1. Kurumsal Tanınırlık (Bilinirlik) Kavramı
3.2. Kurumsal Tanınırlığın Stratejik Önemi
3.3. Kurumsal Tanınırlık Üzerinde Yapılan Çalışmalar
3.4. Kurumsal İtibar ve Kurumsal Tanınırlık Çalışmaları
BÖLÜM 4
ÖLÇEK GELIŞTIRME SÜRECI VE ARAŞTIRMA
4. Filantropi Ölçeğini Geliştirme ve Aracılık Modeli
4.1. Çalışmanın Konusu ve Kapsamı
4.2. Araştırmanın Önemi ve Araştırma Sorusu
4.3. Çalışmanın Amacı ve Bilimsel Katkısı
4.4. Çalışmanın Varsayımları ve Sınırlılıkları
4.5. Araştırmanın Modeli ve Hipotezleri
4.6. Araştırmanın Metodolojisi
4.6.1. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi
4.6.2. Veri Toplama Yöntemi
4.6.3. Verilerin Analizi
4.7. Araştırmanın Birinci Aşaması
4.7.1. Ölçeğin Geliştirilmesi Süreci
4.7.1.1. Ölçeğin Amacı ve Kavramsal Çerçevenin Tanımlanması
4.7.1.2. Başlangıç Madde Havuzunun Oluşturulması
4.7.1.2.1. Literatür İncelemesi Sonucunda Elde Edilen Filantropi Belirleyicileri
4.7.1.2.2. Derinlemesine Mülakat Tekniği ile Elde Edilen Filantropi Belirleyicileri
4.7.1.3. Ölçek ifadelerinin belirlenmesi ve uzmanların görüşlerinin alınması
4.7.1.4. Taslak Ölçek Ile Ön Test Uygulamasının Yapılması
4.7.2. Filantropi Ölçeğinin Pilot Araştırması: Açıklayıcı Faktör Analizi Bulguları
4.8. Araştırmanın İkinci Aşaması
4.8.1. Araştırma Bulguları
4.8.1.1. Demografik Faktörlere İlişkin Tanımlayıcı İstatistikler
4.8.1.2. Ölçeklere İlişkin Tanımlayıcı İstatistikler
4.8.1.3. Modelin Geçerliği Ve Güvenilirliği
4.8.1.3.1. Modelin Geçerliği
4.8.1.3.2. Modelin Güvenirliği
4.8.1.4. Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA)
4.8.1.5. Normallik Testi
4.8.1.6. Ölçeklerin Demografik Faktörlere Göre Farklılaşma Durumu
4.8.1.7. Kurumsal İtibarın Kurumsal Tanınırlığa Etkisinde Filantropinin Aracı Rolünün İncelenmesi
4.8.2. Bulguların Literatür Çerçevesinde Tartışılması
SONUÇ VE ÖNERİLER
KAYNAKLAR
ISBN | 9786253755768 |
Basım Yılı | 2025 |
Sayfa Sayısı | 156 |
Yazar(lar) | Dr. Şeyma BAŞBUĞ KAFKAS Prof. Dr. Hüsniye ÖRS |