Sipariş listesinde ürün yok
Daha büyük görüntüle 9786253756260
650,00 TL
520,00 TL
-20%
TANITIM YAZISI
Özel eğitim alanının bütününü anlatmayı ve öğrencileri bilgilendirmeyi hedefleyen
giriş kitaplarının ilki, alan kurucusu Doç. Dr. Mitat Enç, Prof. Dr. Doğan Çağlar ve Prof.
Dr. Yahya Özsoy’un birlikte hazırlamış oldukları “Özel Eğitime Giriş” kitabının 1967 yılında
yayımlanmasıdır. Ankara Üniversitesi yayınları arasında çıkmıştır.
Bu ilk kaynaktan sonra genellikle alan uzmanlarının ortaklaşa yazdığı kitaplar hep
Tıbbi değerlendirme ağırlıklı bir yaklaşımla kaleme alınmıştır. Önce engelli terminolojisi
kullanılmış, ağırlıklı olarak bireyin yetersizliğini esas alan kaynaklar oluşturulmuştur.
Özellikle 573 sayılı KHK ile alana kaynaştırmanın girmesi ile kitaplarda öncelik eğitsel
değerlendirmeyi esas alan yaklaşımlara dayalı eserler yazılmaya başlanmıştır.
21.yy da artık özel eğitimde bütünleştirmeyi esas alan uluslararası sözleşmeler ve alandaki
yeni yaklaşımlar, tıbbi yaklaşım yerine eğitsel değerlendirmeye kaymış ve kavram
“özel gereksinimi olan” çocuk kavramına dönüşmüş ve daha çok eğitim, aile katılımı, eğitsel
değerlendirmeyi öne çıkaran yayınlar alana kazandırılmaya başlanmıştır.
Bana genç arkadaşlarımın hazırladığı özel eğitim kitabına önsöz yazmam istendiğinde
öğrencilerimin büyük çaba ile oluşturdukları bu kaynağı, alandaki son gelişmeleri dikkate
alarak planladıklarını gördüm. Alanda çalışan genç arkadaşlarımın bu konuda gösterdiği
titizliği kutluyorum. Önceliği Özel Eğitimde Değerlendirme, Özel Gereksinimli
Öğrencilerin Eğitim Ortamları, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programına yer vererek kaynağı
oluşturmuşlardır. Daha sonra özel gereksinimi olan tüm çocuklara ilişkin bilgiler verilmiş
ve Aile Eğitimi kapsama alınmıştır.
Yazarların dilleri, kaynağı okunabilir kılmaktadır. Toplam 17 bölümden oluşan kaynağın
alana katkıları olacağını biliyor, editörleri ve yazarları kutluyorum..
İÇİNDEKİLER
BÖLÜM 1 Özel Eğitim
Banu ALTUNAY
Gülistan YALÇIN
Demet TİRYAKİ
BÖLÜM 2 Özel Eğitimde Değerlendirme
Önder İŞLEK
Demet TİRYAKİ
BÖLÜM 3 Özel Gereksinimli Öğrencilerin Eğitim Ortamları
Onur Emre KOCAÖZ
BÖLÜM 4 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı
Ömür GÜREL
BÖLÜM 5 Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler ve Eğitimleri
Pınar DEMİRYÜREK
BÖLÜM 6 İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler ve Eğitimleri
Pelin PİŞTAV AKMEŞE
BÖLÜM 7 Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler ve Eğitimleri
Nilüfer ALTUN
BÖLÜM 8 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrenciler ve Eğitimleri
Yasin GÜNLÜ
BÖLÜM 9 Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Öğrenciler ve Eğitimleri
Şaziye SEÇKİN YILMAZ
Duygu BÜYÜKKÖSE
BÖLÜM 10 Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler ve Eğitimleri
Çağla ÖZGÜR YILMAZ
BÖLÜM 11 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan
Öğrenciler ve Eğitimleri
Tuğçe YILDIZ ZEYREK
Avşar ARDIÇ
BÖLÜM 12 Duygu Davranış Bozukluğu Olan Öğrenciler
Mehtap COŞGUN BAŞAR
BÖLÜM 13 Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri
Mahmut ÇİTİL
İrem AKÇAYIR
BÖLÜM 14 Fiziksel Yetersizliği Olan Öğrenciler ve Eğitimleri
Sefa ÜNEŞ
Merve TUNÇDEMİR
Mintaze KEREM GÜNEL
BÖLÜM 15 Çoklu Yetersizliği Olan Öğrenciler ve Eğitimleri
Pınar ŞAFAK
Mehmet Emin KALAYLI
BÖLÜM 16 Özel Gereksinimli Olan Öğrencilerin Eğitiminde
Yardımcı Teknolojiler
Mustafa DOĞUŞ
Cahit ŞAHİN
BÖLÜM 17 Aile Eğitimi
Emel SARDOHAN YILDIRIM
Sultan AKKAYA
| ISBN | 9786253756260 |
| Basım Yılı | 2025 |
| Sayfa Sayısı | 406 |
| Kitap Dili | Türkçe |
| Editör(ler) | Banu ALTUNAY - Gülistan YALÇIN - Demet TİRYAKİ |
| BISAC | EDU026000 |
| DOI | 10.37609/akya.3800 |