Sipariş listesinde ürün yok
9786253754853
325,00 TL
260,00 TL
-20%
TANITIM YAZISI
Bu kitabı, içinde girişimcilik ruhu taşıyan ama çeşitli engellere takılı kalarak hedefine henüz ulaşamamış, her akşam yatarken ‘’bu hayat böyle gitmez, benim muhakkak ve acilen bir şeyler yapmam lazım’’ düşüncesiyle uykusu kaçanlar için bir başlangıç ve yol haritası olması amacıyla yazdım.
Her sayfasını sizi karşımda hissederek ve sizinle konuşarak çözüm odaklı bir yaklaşımla ve yapay zeka destekli olarak düzenledim. Hem teorik kısmını hem de saha çalışmalarındaki uygulama basamaklarını sırasıyla açıkça belirttim.
İfadelerimde olabildiğince sade, anlaşılır bir dil kullanmaya, işinizi ve ekibinizi büyütmeyi öğrenme sürecinize keyif katarak beğeninizi kazanmaya gayret ettim.
Kitabı okurken Network Marketing (Doğrudan Satış) işinde ihtiyacınız olan cevapları büyük oranda bulacağınızı umuyorum. Bunda çok iddialı ve samimiyim.
Çünkü bu eser, benim üniversitede geçirdiğim 26 yıllık akademik geçmişimden, 23 yıllık Network Marketing kariyerimden, saha çalışmalarımdan, sahne eğitimlerimden ve benden önceki Liderlerin verdiklerinden öğrendiklerimi süzerek, canlı, yaşanmış hikayelerin içinden bizzat sizler için seçip aldıklarımdan oluşuyor.
Hala sahadayım ve çalışıyorum. Hem yurt içinde hem yurt dışında eğitim ve etkinliklerde bizzat girişimcilerin arasındayım. Öğrenmeğe, yapmaya ve öğretmeğe devam ediyorum. Bu sektörün hiçbir sektör ile kıyaslanamaz hazzını sadece yaşayanlar bilir.
Bu kitap sektörde yeni olanlara bir navigasyon özelliği taşıdığı gibi, sektörde yıllarını vermişliderlere de ekiplerine vereceği eğitimlerde yazılı bir rehber olabilecek içerikte düzenlenmiştir.
Bilmenizi isterim ki, bu kitap sizin Girişimcilik ve Network Marketing işinde başarınıza önemli katkı sağlayacak içerikte olsa da Koçların (Sponsorların) ve firmanızın vereceği canlı eğitimlerin, aktivitelerin ve etkinliklerin yerini asla tutamaz. Sizlere bu yaşantıların içinde mutlaka olmanızı sağlayacak motivasyonu ve bilişsel katkıyı sağlamayı hedefliyorum.
Network Marketing işinde başarının adresi, girişimcilerin bekledikleriyle, girişimcileri bekleyenlerin buluştuğu yerdir. Sizi bekleyenleri çok bekletmeyin. Elinizdeki fırsatı insanlara sunun ve onların kahramanı olun.
Bu sektörde hedefinize, sağlam biçimde ilerlemek için sabırlı ve azimli çalışarak ‘’bilen değil, yapabilen olmanızı’’ hatırlatıyor ve size keyifli okumalar diliyorum.
İÇİNDEKİLER
Girişimcilik ve Network Marketing
Girişimcilik Nedir
Girişimciliği Tanımlayan Temel Unsurlar
Network Marketing Nedir
Network Marketingin Temel Özellikleri
Network Marketing Modeli İçin Bazı Eleştiriler
Girişimcilik ve Network Marketing İlişkisi
Girişimcilik ve Network Marketing Arasındaki Benzerlikler
Girişimcilik ve Network Marketing Arasındaki Farklılıklar
Girişimcilik ve Network Marketing: Sinerji Potansiyeli
Girişimci ve Başarılı Olmanın 10 Temel Başlangıç Adımı
Girişimcilik Yolculuğunda Risk Almak ve Önemi
Network Marketing İşinde Rutinlerin Sırası: 6 Adım ve 3 Nokta
1. Davet Yapmak
2. Sunum Yapmak
3. Ürüne Başlatmak (Ürün Kullanımına Başlatmak)
4. Sonuç Aldırmak (Sonuç Takibi)
5. Kişiselleştirme Yapmak
6. Kariyer Planlaması Yapmak (İş Fırsatını Sunmak)
Network Marketing İşini Büyütmek için En Etkili 10 Adım
1. Ürünleri Kendiniz Deneyimleyin
2. Temel Eğitimleri Alın
3. Hedeflerinizi Belirleyin
4. Çevrenizle İletişim Kurun
5. Sosyal Medyayı Aktif Kullanın
6. Müşteri Portföyü Oluşturun
7. Etkinliklere Katılın ve Ağınızı Genişletin
8. Mentorluk (Koçluk) Alın
9. Zaman Yönetimine Önem Verin
10. Sabırlı ve Azimli Olun
Toplumda Girişimcileri Tanımak Seçmek ve Onlarla Çalışmak
Problem çözme Becerisi, Tutku ve Uyum Becerisi
Vizyon ve İleriye Dönük Düşünmek
Yaratıcılık ve İnovasyon
Öğrenme ve Gelişim
Dayanıklılık ve Kararlılık
Ekip Çalışması ve Liderlik
İş Fikri ve Pazar Analizi
Uygulama ve İcraat
Kişisel Özellikler ve Motivasyon
Girişimcilerle Etkili Bir Diyalog Kurmak için Stratejiler
Girişimci İnsanları Network Marketing İşine Katmak için Etkili Diyaloglar
1. Ortak Noktaları Vurgulayın
2. Fırsatları ve Avantajları Açıklayın
3. Hikayeler ve Başarı Örnekleri Paylaşın
4. Sorular Sorun ve Dinleyin
5. Güven ve Samimiyet Oluşturun
Network Marketing İşini Girişimcilere (Aday Distribütörlere) Anlatırken Kullanabileceğiniz Örnek Cümleler ve Diyaloglar
1. Aday Kişinin Girişimcilik Hayallerine Dokunun
2. İş Modelini ve Potansiyeli Açıklayın
3. Başarı Hikayeleri ve İlham Verici Örnekler
4. Somut Adımlar ve Destek
5. Kişisel Bağlantı ve Güven
Network Marketing İşini Girişimcilere Anlatmak için Bazı Yaklaşımlar
Network Marketing İşini Sunan Koçun (Sponsorun) Kesinlikle Yapması Gereken Önemli Noktalar
Network Marketing İş Sunumunda Yaş Aralıklarına Göre Stratejik Yaklaşımlar
Girişimci İnsanların Sizi Bulması, Kulaktan Kulağa Sizi Konuşması ve Ekip Kurmayı Hızlandırmak İçin 10 Etkili Adım
Alt Ekibi Oluşmuş Bir Network Marketing Distribütörü için 10 Etkili İş Büyütme Adımı
Etkili Bir Ekip Lideri Olmada Sahne Konuşmasının Önemi
Network Marketing İşinde PotansiyelAdayları Bulmanıza Yardımcı Olacak Bazı Stratejiler ve Kaynaklar Önerisi
Network Marketing İşinde Potansiyel Adaylar, İşbirliği Yapılabilecek Kişi ve Kurumlar
Network Marketing İşini Geliştirmenizde Bazı Önemli Noktalar
Network Marketing İşinde En Başarılılar Arasında Olmak İçin Sıralanan20 Adımı Nasıl Uygulayabilirsiniz
Network Marketing İşine Yeni Adım Atacak Girişimci Adaylarına Eğitimlerin ve Etkinliklerin Önemini Anlatmak (60 madde)
Aktif Yaşam Merkezine Gelen Kişilerin Bağını ve Aidiyet Duygusunu Artırmak İçin Merkez Sahibinin (Koçun / Sponsorun) Yapabileceği Etkinlikler
1. Tanışma ve Kaynaşma Etkinlikleri
2. Kişiye Özel İlgi ve İletişim
3. Ortak Aktiviteler ve Etkinlikler
4. Gönüllülük ve Sosyal Sorumluluk Projeleri
5. Geri Bildirim ve Katılım Mekanizmaları
6. Özel Gün ve Kutlamalar
7. Kişisel Gelişim ve Hobi Atölyeleri
8. Ortak Geziler ve Piknikler
Aktif Yaşam Merkezine Gelen Kişilerin Yeni Referanslar Vermelerini Sağlamak İçin Merkez Sahibinin Uygulayabileceği Etkinlikler ve Yaklaşımlar
Aktif Yaşam Merkezi Sahibinin (Ahmet Bey ve Ayşe Hanım İle) Yapabileceği Temsili Konuşma Diyalogları
Ürünler ile Sonuç Almaya Başlayan Kişilerin Distribütörlüğe Geçiş Sürecinde Koçun (Sponsorun) İzlemesi Gereken Adımlar ve Yapması Gereken Konuşma Örnekleri
1. İlk Hafta Sonrası Değerlendirme ve Takdir
2. Distribütörlük Hakkında Bilgilendirme
3. Eğitim ve Destek
4. Ürün Deneyimi ve Hikaye Paylaşımı
5. İş Kurma ve Ekip Oluşturma
6. Sürekli Motivasyon ve Takip
Ürün Sonucu Almış Kişilerin Distribütörlüğe Geçişini Koçun (Sponsorun) Nasıl Destekleyebileceğini Farklı Örneklerle Açıklayalım
Ürün Sonucu Almaya Başlayan Kişiler Arasından Liderlik Potansiyeli Olanları Tespit Etme Yolları
1. Üyelerin Liderlik Özelliklerini Belirleme
2. Liderlik Potansiyelini Ortaya Çıkaracak Etkinlikler
3. Liderlik Potansiyeli Olanlarla Özel İlgilenmek Gerek
4. Liderlik Becerilerini Sıralayın
Ekonomik Özgürlüğe Geçmek İsteyenler Arasından Liderlik Özelliklerine Sahip KişileriBelirlemek İçin Gözlem, Etkili İletişim ve Çeşitli Etkinliklerin Düzenlenmesi
1. Gözlem ve İlk Değerlendirme
2. Birebir Görüşmeler ve Derinlemesine İletişim
3. Etkinlikler ve Grup Çalışmaları
4. Özel İlgi ve Mentorluk (Koçluk)
5. Takdir Etme Yöntemleri
Network Marketingde Takdirler
1. Sözel Takdir Yöntemleri
2. Ödüllü Takdir Yöntemleri
3. Uygulamalı Takdir Yöntemleri
Ev Toplantıları Düzenlemek
1. Amaç Belirleme
2. Mekan ve Zaman Seçimi
3. Davet ve Hazırlıklar
4. Toplantı Akışı
5. Ek Detaylar
Aktif Yaşam Merkezi sahibinin (Koçun / Sponsorun) Ev Toplantısını Daha Verimli Hale Getirmesi İçin Yapması Gerekenler
Yeni Misafirler ve Referanslar
Ürün Satışı ve Ölçümler
Ek Öneriler
Aktif Yaşam Merkezi sahibinin (Koçun / Sponsorun) Ev Toplantısında Karşılaşabileceği Tartışma, Siyaset, Olumsuz İletişim ve Beklenmedik Bazı KonulardaDikkat Etmesi Gereken Hususlar
Koçun (Sponsorun) Ev Toplantısı Yaparken Cinsiyete, Yaşa ve Kültüre Uygun Olarak Dikkat Etmesi GerekenHitap Tarzı ve Davranışların Cümle Örnekleri
Toplantı Sırasında Ürün ve İş Fırsatı HakkındaOlumsuz Konuşanlar Olursa Toplantıyı Yöneten Sponsora Düşen Görevler
Eğer Kişi Başka Sponsordan Ürün Kullanmış Ama Sizin Ekibinizde Distribütör Olmak İstiyorsa Bu Durumda Etik Açıdan Yapılması Gerekenler
Network Marketing’in (Doğrudan Satışın) Temel İlkeleri
Doğrudan Satış ile Klasik Satış İlkelerinin Karşılaştırılması
Doğrudan Satış ve Klasik Satışın Avantajı ve Dezavantajının Karşılaştırılması
1. İletişim Şekli
2. Müşteri İlişkisi
3. Ürün Deneyimi
4. Satış Temsilcisi
5. Gelir Modeli
6. Eğitim ve Gelişim
7. Müşteri Odaklılık
8. Ürün Çeşitliliği
9. Pazarlama Yöntemleri
Network Marketing İşinde Müşteri ve Distribütör Edinmede Ödüllendirme Yaklaşımları
1. Motivasyonun Çeşitliliği ve Bireysel Farklılıklar
2. Uzun Vadeli İlişkiler ve Müşteri Sadakati Oluşturmak
3. Ekip Çalışması ve Liderlik Geliştirmek
4. Sürdürülebilir Büyüme ve Etik Davranış
5. Ödüllendirme Sisteminin Dinamikliği ve Geri Bildirim Mekanizmaları
Network Marketing İşinde Müşteri Edinmek ve Bu Müşterilerin Devamlılığını Sağlamada Ödüllendirme Stratejileri
2. Müşteri Devamlılığını Sağlama Odaklı Ödüllendirme (Uzun Vadeli İlişki Kurma ve Sadakat)
3. Müşteri Portföyü Büyüklüğü ve Aktiflik Oranı Odaklı Ödüllendirme
4. Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Kişiselleştirilmiş Ödüllendirme Yaklaşımı
5. Uzun Vadeli Müşteri İlişkileri ve Sürdürülebilirlik Odaklı Ödüllendirme
Network Marketing İşinde Ekip Kurma ve Kariyer Elde Etme Sürecinde Ödüllendirme Stratejileri
1. Distribütör Edinme Odaklı Ödüllendirme(Ekip Oluşturmanın Temeli)
2. Ekip Kurma ve Geliştirme Odaklı Ödüllendirme (Liderlik Becerilerini Teşvik)
3. Kariyer Elde Etme ve Liderlik Geliştirme Odaklı Ödüllendirme (Uzun Vadeli Vizyon ve Tanınma)
4. Eğitim ve Mentorluk (Koçluk) Odaklı Ödüllendirme(Bilgi ve Deneyim Paylaşımı)
5. Tanınma ve Statü Odaklı Ödüllendirme(Sosyal Onay ve Prestij)
6. Önemli Hususlar (Ekip ve Kariyer Odaklı)
Ödüllendirme Stratejilerini Cinsiyet Farklılıklarını Göz Önünde Bulundurarak Belirlemek
1. Motivasyon Kaynaklarında Olası Cinsiyet Farklılıkları(Genel Eğilimler)
2. Distribütör Edinme Sürecinde Cinsiyet FarklılıklarınaDuyarlı Ödüllendirme
3. Ekip Kurma ve Geliştirme Sürecinde CinsiyetFarklılıklarına Duyarlı Ödüllendirme
4. Kariyer Elde Etme Sürecinde Cinsiyet FarklılıklarınaDuyarlı Ödüllendirme
5. Ödüllendirme Sisteminde Cinsiyet Farklılıklarına Duyarlılık İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler
Network Marketing İşinde Part-Time ve Full-Time Çalışma Modellerini Dikkate Alarak Ödüllendirme Stratejileri
1. Part-Time (Yarı zamanlı) Çalışan Network Marketing Distribütörleri
2. Full-Time (Tam zamanlı) Çalışan Network Marketing Distribütörleri
3. Ortak Ödüllendirme Unsurları (Hem Part-Time Hem Full-Time İçin Önemli)
4. Ödüllendirme Stratejilerini Uygularken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Pareto İlkesi
Network Marketing İşinde Pareto İlkesinin (80/20 Kuralının) Uygulanması
Pareto İlkesinin Network Marketing Distribütörleri İçin Önemi ve Çıkarılacak Dersler:
Farklı İş Kolları Açısından Pareto İlkesi (80/20 Kuralı)
3 Yumurta 3 Civciv Metaforu
Network Marketingde Eğitim ve Etkinlikleri Kullanmanın Önemi
Network Marketing İşinde Promosyon Hedefine Koşmanın Önemi
Distribütörlerin Promosyonlara Yeterince İlgi Göstermemesinin Olası Nedenleri
Promosyonların Önemini Vurgulamanın Yolları veDistribütör Motivasyonunu Artırma Stratejileri
ISBN | 9786253754853 |
Basım Yılı | 2025 |
Sayfa Sayısı | 135x210, Enzo, 285 Sayfa, Siyah-Beyaz |
Yazar(lar) | Osman Zati YAZAR |