Sizlere daha iyi bir alışveriş deneyimi sunabilmek icin sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız / Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

EĞİTİM BİLİMLERİ

Çevrimiçi Eğitim Ortamlarında Öğretmenlerin Sahip Olması Gereken Nitelikler Daha büyük görüntüle

Çevrimiçi Eğitim Ortamlarında Öğretmenlerin Sahip Olması Gereken Nitelikler

9786253756758

Akademisyen Kitabevi

250,00 TL

200,00 TL

-20%


KDV Hariç: 200,00 TL

TANITIM YAZISI

 

Eğitim ve öğretimde teknoloji kullanımının artması beraberinde uzaktan eğitime olan talebi de arttırmıştır. Günümüzde birçok üniversite bu talebi karşılamak ve yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirmek için uzaktan eğitim vermektedir. Yüz yüze yapılan eğitimde görev alan öğretmenlerin yeterlilikleri olduğu gibi uzaktan eğitimde ders veren öğreticilerin de birtakım yeterliliklere sahip olması beklenmektedir. Her üniversitenin, uzaktan eğitime olan talep karşısında farklı yapılanmalara gitmesi, yönetimsel anlayışlar, teknik alt yapı ve eleman yetersizliği, öğretim elemanlarının teknolojiyi etkin kullanamamaları gibi sorunlardan dolayı öğretim elemanlarının yeterliliklerinin farklılaştığı görülmektedir. Bu durum ülkemizde uzaktan eğitim veren üniversitelerin öğretim elemanlarının yeterlilikleri sorununu da beraberinde getirmektedir. Uzaktan eğitimde ders veren öğreticilerin sahip oldukları rollerin, becerilerin ve yeterliklerin tam anlamıyla incelenmediği görülmektedir.

 

İÇİNDEKİLER

 

1. GIRIŞ

1.1. Araştırmanın Önemi

1.2. Problem Durumu

1.3. Sayıltılar

1.4. Sınırlılıklar

2. İLGILI LITERATÜR

2.1. UZAKTAN EĞİTİM

2.1.1. Uzaktan Eğitimin Tanımı

2.1.2. Uzaktan Eğitimin Tarihçesi ve Gelişimi

2.1.3. Uzaktan Eğitim Uygulama Modelleri

2.1.4. Uzaktan Eğitimin Tercih Edilme Nedenleri

2.1.5. Uzaktan Eğitimin Faydaları ve Sınırlılıkları

2.1.6. Çevrimiçi Uzaktan Eğitimde Yazılım Bileşenleri

2.1.6.1. Öğrenme Yönetim Sistemleri

2.1.6.2. Sanal Sınıf Sistemleri

2.1.7. Mevcut Uzaktan Eğitim Uygulamaları

2.1.7.1. Dünya’da Uzaktan Eğitim Uygulamaları

2.1.7.2. Türkiye’de Uzaktan Eğitim Uygulamaları

2.2. ÖĞRETMEN YETERLİKLERİ

2.3. ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETMEN YETERLİLİKLERİ

3. YÖNTEM

3.1. Araştırma Modeli

3.2. Evren ve Örneklem

3.3. Veri Toplama Araçları

3.3.1. Kişisel Bilgi Formu

3.3.2. Çevrimiçi Öğretmen Yeterlilikleri Ölçeği

3.3.3. Görüş ve Öneriler Formu

3.4. Verilerin Toplanması

3.5. Verilerin Analizi

4. BULGULAR VE YORUMLAR

4.1. Katılımcıların Demografik Verilerine Ait

Bulgular ve Yorumlar

4.2. Çevrimiçi Öğretmen Yeterlilikleri Puanlarının

Dağılımına İlişkin Bulgular ve Yorumlar

4.3. Katılımcıların Çevrimiçi Öğretmen Yeterlilikleri

Faktör Puanları ile Demografik Özellikleri

Arasındaki İlişkilere Yönelik Bulgular ve Yorumlar

4.4. Katılımcıların Çevrimiçi Öğretmen Yeterlilikleri

Konusundaki Görüşlerine Yönelik Bulgular ve Yorumlar

5. SONUÇ, TARTIŞMA VE ÖNERILER

5.1. Sonuçlar

5.1.1. Demografik Bulgulara Yönelik Ortaya Çıkan Sonuçlar

5.1.2. Çevrimiçi Öğretmen Yeterlilikleri Puanlarının

Dağılımına Yönelik Ortaya Çıkan Sonuçlar

5.1.3. Çevrimiçi Öğretmen Yeterlilikleri Faktör Puanları ve

Demografik Bilgilerin Dağılımına Yönelik

Ortaya Çıkan Sonuçlar

5.1.4. Katılımcıların Çevrimiçi Öğretmen Yeterlilikleri

Hakkındaki Görüşlerine Yönelik Ortaya Çıkan Sonuçlar

5.2. Öneriler

ISBN9786253756758
Basım Yılı2025
Sayfa Sayısı152
Yazar(lar)Yalın Kılıç TÜREL

Yorum Yaz

Çevrimiçi Eğitim Ortamlarında Öğretmenlerin Sahip Olması Gereken Nitelikler

Çevrimiçi Eğitim Ortamlarında Öğretmenlerin Sahip Olması Gereken Nitelikler

Yorum Yaz