Sipariş listesinde ürün yok
9786253756246
300,00 TL
240,00 TL
-20%
ÖZET
Beş ana bölümden oluşan çalışmamım Giriş bölümünde, araştırmanın
amacı, problem durumu, araştırma soruları ve çalışma evreni ayrıntılı biçimde
tanımlanmış; araştırma yöntemi ortaya konmuş; veri toplama süreci, derlem oluşturma
aşamaları ve analiz teknikleri ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Bu kısım,
bilginin güvenilirliğinin ancak metodolojik şeffaflık ve tutarlılık ile sağlanabileceği
ilkesine dayanmaktadır. Çalışmanın bilimsel zemini, kuramsal bağlamı ve
hedefleri de açık bir çerçeveye oturtulmuştur. Birinci Bölümde, sözcük öğretiminin
kuramsal temelleri ele alınmış, yabancı dil öğretiminde söz varlığının
yeri ve önemi, literatürdeki teorik yaklaşımlar doğrultusunda incelenmiştir. Bu
bölüm, dilin insan düşüncesinin, kültürel aktarımın ve akademik üretimin asli
bir bileşeni olduğunu vurgulamış; bölümde sözcük öğretiminin önemi ortaya
konmuştur. İkinci Bölümde, söz varlığı ve yabancı dil öğretiminde söz varlığı
kullanımı, derlem dilbiliminin imkânları ve sınırlılıkları, özel amaçlı yabancı
dil öğretimi bakış açısından ele alınmış; dilin gerçek kullanım verileri üzerinden
incelenmesinin bilimsel ve pedagojik katkıları tartışılmıştır. Bu bölüm,
teorik söylemi veri temelli yaklaşımla bütünleştirerek, dilin yaşayan bir sistem
olarak kavranmasının gerekliliğini felsefi bir bakışla temellendirmiştir. Üçüncü
Bölümde, yabancı dil öğretimi sınıflandırmaları, özel amaçlı akademik yabancı
dil öğretimi tarihçesi ve konu ile ilgili tanımlamalara yer verilmiştir. Dördüncü
Bölümde ise elde edilen bulgular mühendislik alanlarına göre karşılaştırmalı
biçimde sunulmuş; terim, akademik sözcük, fiil, edat ve bağlaç listeleri, tablolar
aracılığıyla saydam ve denetlenebilir bir biçimde ortaya konmuştur. Bu sunum,
dilin alanlara özgü yapısının ve terminolojik zenginliğinin, bilimsel iletişimin
etkinliğinde nasıl belirleyici olduğunu gözler önüne sermiştir. Son bölümü
oluşturan Beşinci Bölümde, elde edilen sonuçlar, tartışmalar ve uygulamaya
yönelik öneriler yer almıştır. Dilin, bilginin inşasında ve aktarımında üstlendiği
varoluşsal işlevin yeniden düşünülmesine çağrı yapan ve felsefi bir değerlendirme
niteliği taşıyan çalışmamız, disiplinler arası bir yaklaşım sunarak dil
bilimi ve mühendislik eğitimi bağlamında kalıcı bir değer üretmeyi ve gelecekteki
araştırmalara yön verecek kuramsal ve uygulamalı katkılar sunmayı
amaçlamaktadır.
İÇİNDEKİLER
GİRİŞ
BÖLÜM 1 YABANCI/İKINCI DIL ÖĞRETIMINDE SÖZCÜK ÖĞRETIMI
1.1. Sözcük Kavramı
1.2. Sözcük Öğretiminde Yaklaşım ve İlkeler
1.3. Dört Temel Dil Becerisi ve Sözcük Öğretimi İlişkisi
1.4. Yabancı Dil Yöntemleri, Teknikleri İçerisinde Sözcük Öğretimi
1.5. Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni ve Sözcük Öğretimi
BÖLÜM 2 SÖZ VARLIĞI VE SÖZ VARLIĞININ YABANCI DIL ÖĞRETIMINDE KULLANIMI
2.1. Söz Varlığı
2.2. Sözcük Sıklığı ve Derlem
2.3. Söz Varlığı ve Derlemlerin Yabancı Dil Öğretiminde Kullanımı3
BÖLÜM 3 YABANCI DIL ÖĞRETIM ALANLARI
3.1. Yabancı Dil Öğretimi Sınıflandırmaları
3.2. Özel Amaçlı Yabancı Dil Öğretimi Tarihçesi ve Tanımları
BÖLÜM 4 MÜHENDISLIK ALANI DERLEMLERI
4.1. Bilgisayar Mühendisliği Alt Derlemi
4.2. Çevre Mühendisliği Alt Derlemi
4.3. Gıda Mühendisliği Alt Derlemi
4.4. İnşaat Mühendisliği Alt Derlemi
4.5. Maden Mühendisliği Alt Derlemi
4.6. Makine Mühendisliği Alt Derlemi
4.7. Tekstil Mühendisliği Alt Derlemi
SONUÇ
KAYNAKLAR
ISBN | 9786253756246 |
Basım Yılı | 2025 |
Sayfa Sayısı | 170 |
Yazar(lar) | Nazik Müge TEKİN |