Sipariş listesinde ürün yok
9786253754648
375,00 TL
300,00 TL
-20%
KİTAP ÖZETİ
Türkiye’de yazılan Eğitim Felsefesi kitaplarında hep Batı’daki filozoflar işlenip Türk Eğitim Sisteminin gelişmesine etki eden Türk eğitim düşünürleri ders konusu yapılmıyor. Oysa bu kitapta Yusuf Has Hacip, Hacı Bektaş Veli, Mevlana ve Yunus Emre gibi mutasavvıflar da yer aldı. Türkiye’de sadece Batı felsefesini araştırıp Hint felsefesi ve Tasavvuf felsefesini ihmal eden araştırmacıların gerçek felsefeci olamayacaklarını düşünüyorum.
Eğitim felsefesi; eğitim tarihi, eğitim sosyolojisi, felsefe tarihi gibi alanlarla çok yakın bir ilişki içindedir. Bunun için bu alanlarda bilgi edinilmesi dersin amaçlarının gerçekleşmesine katkıda bulunabilir. Ayrıca eğitim felsefesinde derinleşmek isteyenler için bu alanlarda bilgi edinilmesi kaçınılmaz hale gelir. Çünkü bu alt yapılara sahip olunmadan eğitimin felsefesinin yapılabilmesi mümkün değildir.
İÇİNDEKİLER
GIRIŞ
BÖLÜM 1 EĞITIM-FELSEFE VE EĞITIM FELSEFESI
Eğitim
Felsefe Nedir?
Eğitim Felsefesi
BÖLÜM 2 İDEALIZM VE EĞITIM
Platon (MÖ 428-347)
Platon’un Eğitim Görüşleri
Johann Gottleb Fichte (1762-1814) ve Eğitim Görüşleri
George Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831)
Hegel’in Eğitim Görüşleri
İdealizmin Eğitim Görüşleri
Platon Hakkında Sözler
Platon’un Eğitici Sözleri
BÖLÜM 3 REALIZM VE EĞITIM GÖRÜŞLERI
Realizmin Öncüsü Aristo (MÖ 384-322)
Aristo’nun Eğitim Görüşleri
Realizmin Eğitim Görüşleri
BÖLÜM 4 NATURALIZM VE EĞITIM
Jean Jacques Rousseau (1712-1778)
BÖLÜM 5 PRAGMATIZM VE EĞITIM
John Dewey (1859-1952)
Dewey’in Eğitim Görüşleri
BÖLÜM 6 VAROLUŞÇULUK (EXISTANSIALIZM) VE EĞITIM
Egzistansiyalizmin Beş Klasiği
Varoluşçuluğun Eğitim Görüşleri
BÖLÜM 7 ANALITIK FELSEFE VE EĞITIM
Analitik Felsefenin Eğitim Görüşleri
BÖLÜM 8 LIBERALIZM VE EĞITIM
John Locke ( (1632-1704) ve Eğitim Görüşleri
Liberalizmin Eğitim İlkeleri
BÖLÜM 9 MARXISM VE EĞITIM
Karl Marx (1818-1883)
Marx’ın Eğitim Görüşleri
Marxizm Nedir?
BÖLÜM 10 EĞITIM FELSEFELERI
İlericilik
Temel Esasçılık
Daimicilik
Yeniden Yapılanma ve İnşaacılık (Reconstructionism)
BÖLÜM 11
TÜRK EĞITIM DÜŞÜNCESININ BAŞLANGICI
Göktürk Yazıtları
Kültigin ve Bilge Kağan Anıtlarında Verilen Mesajlar
Tonyukuk Anıtında Verilen Mesajlar
Yazıtların Eğitim Felsefesi Açısından Değerlendirilmesi
BÖLÜM 12 KARAHANLILAR DÖNEMI TÜRK EĞITIM DÜŞÜNCESI
Yusuf Has Hacip
Farabi
Farabi’nin Eğitim Görüşleri
İbn Sina (980-1037)
BÖLÜM 13 SELÇUKLU DÖNEMI TÜRK EĞITIM DÜŞÜNCESI
Selçuklularda Eğitim
Gazali
BÖLÜM 14 SELÇUKLULARDA TASAVVUF FELSEFESI VE EĞITIMI
Tasavvuf Nedir?
Tasavvuf Nedir?
Hacı Bektaş Veli
Mevlana Celaleddin-i Rumi
Yunus Emre
BÖLÜM 15 OSMANLI EĞITIM DÜŞÜNCESI
Osmanlı Devleti’nde Etkili Olan Kelam Okulları: Maturidilik ve Eş’arilik
Şeyh Bedrettin (1358-1420)
Osmanlı Devleti’nin Son Dönemindeki Düşünce Akımları
BÖLÜM 16 CUMHURIYET DÖNEMI EĞITIM DÜŞÜNCESI
Atatürk’ün Eğitim Felsefesi
Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Eğitimde Yenilikler
FILOZOFLAR GEÇIDI
KAYNAKÇA
ÖZGEÇMİŞ
ISBN | 9786253754648 |
Basım Yılı | 2025 |
Sayfa Sayısı | 256 |
Yazar(lar) | İbrahim ARSLANOĞLU |