Sizlere daha iyi bir alışveriş deneyimi sunabilmek icin sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız / Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

EĞİTİM BİLİMLERİ

Eğitim Felsefesi,5 Basım Daha büyük görüntüle

Eğitim Felsefesi,5 Basım

9786253754648

Akademisyen Kitabevi

375,00 TL

300,00 TL

-20%


KDV Hariç: 300,00 TL

KİTAP ÖZETİ

Türkiye’de yazılan Eğitim Felsefesi kitaplarında hep Batı’daki filozoflar işlenip Türk Eğitim Sisteminin gelişmesine etki eden Türk eğitim düşünürleri ders konusu yapılmıyor. Oysa bu kitapta Yusuf Has Hacip, Hacı Bektaş Veli, Mevlana ve Yunus Emre gibi mutasavvıflar da yer aldı. Türkiye’de sadece Batı felsefesini araştırıp Hint felsefesi ve Tasavvuf felsefesini ihmal eden araştırmacıların gerçek felsefeci olamayacaklarını düşünüyorum.

Eğitim felsefesi; eğitim tarihi, eğitim sosyolojisi, felsefe tarihi gibi alanlarla çok yakın bir ilişki içindedir. Bunun için bu alanlarda bilgi edinilmesi dersin amaçlarının gerçekleşmesine katkıda bulunabilir. Ayrıca eğitim felsefesinde derinleşmek isteyenler için bu alanlarda bilgi edinilmesi kaçınılmaz hale gelir. Çünkü bu alt yapılara sahip olunmadan eğitimin felsefesinin yapılabilmesi mümkün değildir.

 

 

İÇİNDEKİLER

GIRIŞ

BÖLÜM 1 EĞITIM-FELSEFE VE EĞITIM FELSEFESI

Eğitim

Felsefe Nedir?

Eğitim Felsefesi

BÖLÜM 2 İDEALIZM VE EĞITIM

Platon (MÖ 428-347)

Platon’un Eğitim Görüşleri

Johann Gottleb Fichte (1762-1814) ve Eğitim Görüşleri

George Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831)

Hegel’in Eğitim Görüşleri

İdealizmin Eğitim Görüşleri

Platon Hakkında Sözler

Platon’un Eğitici Sözleri

BÖLÜM 3 REALIZM VE EĞITIM GÖRÜŞLERI

Realizmin Öncüsü Aristo (MÖ 384-322)

Aristo’nun Eğitim Görüşleri

Realizmin Eğitim Görüşleri

BÖLÜM 4 NATURALIZM VE EĞITIM

Jean Jacques Rousseau (1712-1778)

BÖLÜM 5 PRAGMATIZM VE EĞITIM

John Dewey (1859-1952)

Dewey’in Eğitim Görüşleri

BÖLÜM 6 VAROLUŞÇULUK (EXISTANSIALIZM) VE EĞITIM

Egzistansiyalizmin Beş Klasiği

Varoluşçuluğun Eğitim Görüşleri

BÖLÜM 7 ANALITIK FELSEFE VE EĞITIM

Analitik Felsefenin Eğitim Görüşleri

BÖLÜM 8 LIBERALIZM VE EĞITIM

John Locke ( (1632-1704) ve Eğitim Görüşleri

Liberalizmin Eğitim İlkeleri

BÖLÜM 9 MARXISM VE EĞITIM

Karl Marx (1818-1883)

Marx’ın Eğitim Görüşleri

Marxizm Nedir?

BÖLÜM 10 EĞITIM FELSEFELERI

İlericilik

Temel Esasçılık

Daimicilik

Yeniden Yapılanma ve İnşaacılık (Reconstructionism)

BÖLÜM 11

TÜRK EĞITIM DÜŞÜNCESININ BAŞLANGICI

Göktürk Yazıtları

Kültigin ve Bilge Kağan Anıtlarında Verilen Mesajlar

Tonyukuk Anıtında Verilen Mesajlar

Yazıtların Eğitim Felsefesi Açısından Değerlendirilmesi

BÖLÜM 12 KARAHANLILAR DÖNEMI TÜRK EĞITIM DÜŞÜNCESI

Yusuf Has Hacip

Farabi

Farabi’nin Eğitim Görüşleri

İbn Sina (980-1037)

BÖLÜM 13 SELÇUKLU DÖNEMI TÜRK EĞITIM DÜŞÜNCESI

Selçuklularda Eğitim

Gazali

BÖLÜM 14 SELÇUKLULARDA TASAVVUF FELSEFESI VE EĞITIMI

Tasavvuf Nedir?

Tasavvuf Nedir?

Hacı Bektaş Veli

Mevlana Celaleddin-i Rumi

Yunus Emre

BÖLÜM 15 OSMANLI EĞITIM DÜŞÜNCESI

Osmanlı Devleti’nde Etkili Olan Kelam Okulları: Maturidilik ve Eş’arilik

Şeyh Bedrettin (1358-1420)

Osmanlı Devleti’nin Son Dönemindeki Düşünce Akımları

BÖLÜM 16 CUMHURIYET DÖNEMI EĞITIM DÜŞÜNCESI

Atatürk’ün Eğitim Felsefesi

Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Eğitimde Yenilikler

FILOZOFLAR GEÇIDI

KAYNAKÇA

ÖZGEÇMİŞ

                                            

 

ISBN9786253754648
Basım Yılı2025
Sayfa Sayısı256
Yazar(lar)İbrahim ARSLANOĞLU

Yorum Yaz

Eğitim Felsefesi,5 Basım

Eğitim Felsefesi,5 Basım

Yorum Yaz