Sizlere daha iyi bir alışveriş deneyimi sunabilmek icin sitemizde çerez konumlandırmaktayız, kullanmaya devam ettiğinizde çerezler ile toplanan kişisel verileriniz Veri Politikamız / Bilgilendirmelerimizde belirtilen amaçlar ve yöntemlerle mevzuatına uygun olarak kullanılacaktır.

EĞİTİM BİLİMLERİ

Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminde Bilgi İşlemsel Düşünme Daha büyük görüntüle

Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminde Bilgi İşlemsel Düşünme

9786257409582

Akademisyen Kitabevi

225,00 TL

180,00 TL

-20%


KDV Hariç: 180,00 TL

1.BÖLÜM

BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME VE KURAMSAL ÇERÇEVESİ

1.1. Bilgi İşlemsel Düşünme Nedir?

1.2. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Tarihsel Süreci

1.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Boyutları

1.3.1. Bilgi İşlemsel Düşüncenin Bilgi Boyutu

1.3.2. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Uygulama Boyutu

1.3.2.1. Parçalara Ayırma

1.3.2.2. Soyutlama

1.3.2.3. Örüntü - Model Çıkarma

1.3.2.4. Algoritma

1.3.2.5. Değerlendirme ve Hata Ayıklama

1.3.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Perspektif Boyutu

1.4. Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme

1.4.1. Türkiye’deki Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme

1.4.2. Uluslararası Öğretim Programlarında Bilgi İşlemsel Düşünme

1.5. Uluslararası Standartlarda Bilgi İşlemsel Düşünme

1.5.1. ISTE Standartları

1.5.2. CSTA Standartları

1.6. Dünyada Bilgi İşlemsel Düşünme Uygulamaları

1.6.1. Code.org

1.6.2. Barefoot Projesi

1.6.3. Google Education

1.6.4. BBC Bitesize

1.6.5. North Caroline States Üniversitesi

1.6.6. Bebras/Bilge Kunduz

1.6.7. Scratch

2.BÖLÜM

BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME ETKİNLİKLERİ

2.1. Etkinliklerin Planlanma Süreci

2.1.1. İlgi Odaklı Yaratıcı Teori

2.1.2 Etkinliklerin Uygulanmasında Kullanılabilecek Strateji Yöntem

ve Teknikler

2.1.3 Etkinlik Türlerinin Belirlenmesi

2.2. Bilgi Boyutu ile İlgili Etkinlikler

2.2.1. Programlamaya giriş etkinliği

2.2.2. Problemi anlama etkinlikleri

2.2.3 Akış diyagramı etkinliği

2.2.4. Operatör etkinliği

2.2.5. Koşul etkinlikleri

2.2.6 Döngü etkinlikleri

2.2.7 Döngü – Koşul Etkinlikleri

2.2.8 Paralellik Etkinlikleri

2.2.9 Robot Komut İlişkisi Etkinlikleri

2.2.10 Bilgisayarsız Programlama (Algoritma) Etkinlikleri

2.2.11 Blok Tabanlı Uygulamalarda Düzeyine Uygun İstenilen Problemi Çözer

2.2.12 Robotik Destekli Programlama (Algoritma) Etkinlikleri

2.3. Bilgi İşlemsel Düşünmenin Uygulama Boyutu ile İlgili Etkinlikler

2.3.1 Parçalara Ayırma Etkinlikleri

2.3.2 Soyutlama Etkinlikleri

2.3.3 Örüntü – Model Çıkarma Etkinlikleri

2.3.4 Değerlendirme ve Hata Ayıklama Etkinlikleri

2.3.5 Bilgi İşlemsel Problemlerle İlgili Etkinlikler

3.BÖLÜM

BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİSİNDE ÖLÇME

VE DEĞERLENDİRME

3.1. Bilgi İşlemsel Düşünme Beceri Testi

3.1.1. BİD Beceri Testi I

3.1.2. BİD Beceri Testi II

3.1.3. BİD Beceri Testi III

3.1.4. BİD Beceri Testi IV

3.1.5. BİD Beceri Testi V

3.2. Öğrencilerden İstenebilecek Projeler ve Değerlendirilmesi

3.3. Uygulama Sonunda Katılımcılardan Açık Uçlu Sorulardan Oluşan

Perspektif Formu

4.BÖLÜM

BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME VE ALGORİTMA ÖRNEKLERİ

4.1. Algoritma Projesi Örnekleri3

4.2. Bilgi İşlemsel Düşünme Projeleri/Örnekleri

KAYNAKLAR

ISBN9786257409582
Basım Yılı2021
Sayfa Sayısı193 sayfa Kağıt: 1. Hamur 70 gr 16 x 24
Yazar(lar)Özlem ÜZÜMCÜ, Erdal BAY
DOIhttps://doi.org/10.37609/akya.240

Yorum Yaz

Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminde Bilgi İşlemsel Düşünme

Bilgisayarsız Kodlama Eğitiminde Bilgi İşlemsel Düşünme

Yorum Yaz