Sipariş listesinde ürün yok
Daha büyük görüntüle 9786253755430
200,00 TL
160,00 TL
-20%
TANITIM YAZISI
Nöroçeşitliliğe Aile Hekimliği Yaklaşımı: Birinci Basamakta Tanıdan Entegre Bakıma, nöroçeşitlilik kavramını birinci basamak sağlık hizmetleri bağlamında ele alan öncü bir eserdir. Kitap, otizm, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), öğrenme güçlükleri gibi nörogelişimsel farklılıkların erken tanı, izlem ve bakım süreçlerinde aile hekimlerinin oynadığı kritik rolü kapsamlı şekilde değerlendiriyor.
Farklı disiplinlerden uzmanların katkılarıyla hazırlanan bu eser, nöroçeşitli bireylerin sağlık ihtiyaçlarına bütüncül bir perspektifle yaklaşmanın yollarını sunarken, aile hekimlerine tanıdan izleme, yönlendirmeden bakım planına kadar tüm süreçlerde rehberlik ediyor. Klinik uygulama örnekleri, güncel bilimsel veriler ve entegre bakım yaklaşımları ile kitap, hem teorik bilgiyi hem de pratik uygulamayı harmanlıyor.
Birinci basamak sağlık hizmetlerinde çalışan hekimler, hemşireler, psikologlar ve sağlık yöneticileri için değerli bir kaynak olan bu kitap, sağlık sisteminde nöroçeşitliliğe duyarlı, kapsayıcı ve etkin bir yaklaşım geliştirmek isteyen tüm profesyonellere hitap ediyor.
İÇİNDEKİLER
Giriş
BÖLÜM 1
GİRİŞ: NÖROÇEŞİTLİLİK KAVRAMI VE BİRİNCİ BASAMAK
1.1. Nöroceşitliliğin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi
1.2 Noroceşitli Durumların Yaygınlığı
Toplumsal ve Eğitimsel Etkiler
Politikalar ve Eğitim Uygulamaları
Birinci Basamak ve Aile Hekimlerinin Nöroçeşitli Bireylerin Tanılanması, Yönetimi ve Desteklenmesindeki Rolü
Nöroçeşitli Bireylerin Tanılanması ve Yönetimi
Etkili Bakımın Önündeki Zorluklar
Disiplinlerarası İş Birliği
BÖLÜM 2
OTIZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU (OSB)
2.1. Tanım ve Tanı Kriterleri
OSB Prevalansına İlişkin Epidemiyolojik Bulgular
Cinsiyet Oranı ve Tanısal Eğilimler
Tanı Sistemlerindeki Değişiklikler
2.2. Otizm Spektrum Bozukluğu’nun (OSB) Klinik Belirtileri
Gelişimsel Farklılıklar ve Erken Uyarı İşaretleri
2.3. Tanı Kriterleri ve Tanı Süreci
Değerlendirme Araçları
Tanı Yaşı
Multidisipliner Değerlendirme Süreci
2.4. Birinci Basamakta Aile Hekiminin Rolü
Önerilen Tarama Araçları
Yönlendirme Süreci
Aile Hekimleri İçin Klinik Kılavuzlar
Türkiye ve Benzeri Orta-Gelirli Ülkelerden Bulgular
2.5. Yonlendirme ve Multidisipliner İş Birliği
Birinci Basamak ve Uzmanlık Hizmetleri Arasındaki Koordinasyon
Eğitim Sistemleriyle Entegrasyon
Erken Müdahale Programları
Klinik Kılavuzlar
Aile Destek Sistemleri
Toplum Temelli Eğitim ve Farkındalık Çalışmaları
Aile Hekiminin Rolü ve Türkiye’de Uygulamalar
Multidisipliner Yönlendirme ve Destek
BÖLÜM 3
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
BOZUKLUĞU (DEHB)
3.1. Tıbbi Tanım ve Epidemiyoloji
DEHB Epidemiyolojisi: Küresel ve Bölgesel Veriler
3.2. Klinik Belirtiler
1. Dikkatsizlik
2. Hiperaktivite
3. Dürtüsellik
4. Belirtileri Destekleyen Klinik Bulgular
3.3 Tanı Kriterleri ve Tanı Süreci
DSM-5 Tanı Kriterleri
3.4. Birinci Basamakta Aile Hekiminin Rolü
DEHB’nin Tanılanması ve İlk Değerlendirme Süreci
Eğitimciler ve Ruh Sağlığı Uzmanlarıyla İş Birliği
Klinik Bulgular ve Araştırma Verileri
Multidisipliner Destek ve Tedavi Yaklaşımı
BÖLÜM 4
DISLEKSI (OKUMA BOZUKLUĞU)
4.1. Tıbbi Tanım ve Epidemiyoloji
Yaş, Dil, Cinsiyet ve Sosyoekonomik Değişkenlere Göre Görülme Sıklığı
4.2. Klinik Belirtiler
Yaşa Göre Belirtiler
Cinsiyete Göre Belirtiler
Dil Yapısına Göre Belirtiler
Bilişsel Profiller ve İşlevsel Bozulmalar
4.3. Tanı Kriterleri ve Tanı Süreci
DSM-5’e Göre Disleksi Tanı Kriterleri
ICD-11’e Göre Disleksi Tanı Kriterleri
4.4. Birinci Basamakta Aile Hekiminin Rolü
BÖLÜM 5
DISPRAKSI (GELIŞIMSEL KOORDINASYON BOZUKLUĞU)
5.1. Tıbbi Tanım ve Epidemiyoloji ve Klinik Belirtiler
DSM-5 ve ICD-11’e Göre Tanı Kriterleri
Epidemiyolojik Bulgular
5.2. Tanı Kriterleri ve Tanı Süreci
Motor Becerilerin Değerlendirilmesi
Klinik Değerlendirme Süreci
GKB’nin Göstergeleri ve Klinik Bulgular
5.3. Aile Hekiminin Rolü
BÖLÜM 6
DİSKALKULİ VE DİSGRAFİ
6.1. Tıbbi Tanım ve Epidemiyoloji
Diskalkuli
Disgrafi
Akademik, Sosyal ve Duygusal Sonuçlar
6.2. Klinik Belirtiler
El Yazısı Güçlükleri
Yazım ve Yazılı Anlatım
Motor Koordinasyon
İşlemleme Hızı
Yaş ve Cinsiyet Farklılıkları
Eşlik Eden Bozukluklar (Komorbidite)
6.3. Tanı Kriterleri ve Tanı Sureci
DSM-5 ve ICD-11’e Göre Tanı Kriterleri
Klinik Değerlendirme Protokolleri
6.4. Birinci Basamakta Aile Hekiminin Rolu
Erken Farkındalık ve Tanılama
Yönlendirme Uygulamaları
Eğitimciler ve Uzmanlarla İş Birliği
BÖLÜM 7
TOURETTE SENDROMU VE TIK BOZUKLUKLARI
7.1. Tıbbi Tanım ve Epidemiyoloji
7.2. Klinik Belirtiler
DSM-5’e Göre Tanı Kriterleri
ICD-11’e Göre Tanı Kriterleri
Klinik Temel Özellikler
Epidemiyolojik Veriler
Eş Tanılar (Komorbidite)
7.3. Tanı Kriterleri ve Tanı Süreci
DSM-5’e Göre Tanı Kriterleri
ICD-11’e Göre Tanı Kriterleri
Klinik Değerlendirme Süreci
Epidemiyolojik Veriler
Eşlik Eden Bozukluklar (Komorbiditeler)
7.4. Birinci Basamakta Aile Hekiminin Rolu
SONUÇ
KAYNAKLAR
| ISBN | 9786253755430 |
| Basım Yılı | 2025 |
| Sayfa Sayısı | 96 |
| Yazar(lar) | Harun KÖSEOĞLU |